Človek a príroda

Komplexný metodický materiál na rozvoj environmentálneho, prírodovedného a osobnostného povedomia dieťaťa.

Na čo je materiál zameraný?

Tento materiál podporuje deti v objavovaní seba samých, ľudského tela, emócií, prírodného prostredia, živých a neživých zložiek prírody. Vychádza z princípov bádateľského učenia, pozorovania, kladenia otázok a zážitkového objavovania.

Zameriava sa na tri kľúčové oblasti:

  • Človek a jeho telo (vnímanie tela, zmyslov, zdravia, emócií a vzťahu k sebe)

  • Živá a neživá príroda (rastliny, živočíchy, prírodné prvky, vzťahy v prírode)

  • Prírodné javy a procesy (topenie, tieň, zvuk, kolobeh vody, horenie a iné)

Čo materiál obsahuje?

  1. Konkrétne schopnosti a vývinové úrovne detí (U1–U4)
  2. Bohatý súbor praktických edukačných situácií
  3. Pozorovacie indikátory a možnosti individuálnej podpory
  4. Pracovný priestor pre vlastné záznamy a reflexie pedagóga
  5. Odborný a prehľadný rámec pre diagnostiku aj plánovanie

Čo nájdeš v dokumente?

  • 45+ podnetných činností na rozvoj prírodovedného myslenia
  • Námety na rozhovory, hry, bádateľské pozorovania a pokusy
  • Tipy na rozvoj environmentálneho vedomia a vzťahu k prírode
  • Diagnostické pozorovania pre každú úroveň (U1–U4)
  • Prepojenie s cieľovými kompetenciami podľa ŠVP

Prečo je tento dokument výnimočný?

🌱 Vychádza z praxe a pre prax – všetky návrhy sú overené v reálnom prostredí MŠ
🌱 Spája prírodovedné poznávanie s rozvojom sebareflexie a vzťahu k svetu
🌱 Umožňuje diferencovať podľa potrieb detí a reflektovať ich pokrok
🌱 Je prehľadne spracovaný, praktický a flexibilne použiteľný počas celého školského roka

ALE POZOR!
👉 Tento aj všetky ostatné materiály získaš úplne ZADARMO, ak sa pridáš do členstva "Som moderný učiteľ".
➡️ Viac o členstve nájdeš tu 

V prípade záujmu ma môžete kontaktovať tu