Človek a príroda
Komplexný metodický materiál na rozvoj environmentálneho, prírodovedného a osobnostného povedomia dieťaťa.
Na čo je materiál zameraný?
Tento materiál podporuje deti v objavovaní seba samých, ľudského tela, emócií, prírodného prostredia, živých a neživých zložiek prírody. Vychádza z princípov bádateľského učenia, pozorovania, kladenia otázok a zážitkového objavovania.
Zameriava sa na tri kľúčové oblasti:
-
Človek a jeho telo (vnímanie tela, zmyslov, zdravia, emócií a vzťahu k sebe)
-
Živá a neživá príroda (rastliny, živočíchy, prírodné prvky, vzťahy v prírode)
-
Prírodné javy a procesy (topenie, tieň, zvuk, kolobeh vody, horenie a iné)
Čo materiál obsahuje?
- Konkrétne schopnosti a vývinové úrovne detí (U1–U4)
- Bohatý súbor praktických edukačných situácií
- Pozorovacie indikátory a možnosti individuálnej podpory
- Pracovný priestor pre vlastné záznamy a reflexie pedagóga
- Odborný a prehľadný rámec pre diagnostiku aj plánovanie
Čo nájdeš v dokumente?
- 45+ podnetných činností na rozvoj prírodovedného myslenia
- Námety na rozhovory, hry, bádateľské pozorovania a pokusy
- Tipy na rozvoj environmentálneho vedomia a vzťahu k prírode
- Diagnostické pozorovania pre každú úroveň (U1–U4)
- Prepojenie s cieľovými kompetenciami podľa ŠVP
Prečo je tento dokument výnimočný?
🌱 Vychádza z praxe a pre prax – všetky návrhy sú overené v reálnom prostredí MŠ
🌱 Spája prírodovedné poznávanie s rozvojom sebareflexie a vzťahu k svetu
🌱 Umožňuje diferencovať podľa potrieb detí a reflektovať ich pokrok
🌱 Je prehľadne spracovaný, praktický a flexibilne použiteľný počas celého školského roka
ALE POZOR!
👉 Tento aj všetky ostatné materiály získaš úplne ZADARMO, ak sa pridáš do členstva "Som moderný učiteľ".
➡️ Viac o členstve nájdeš tu