Kolobeh vody
KOLOBEH VODY – poznávanie prírody
Cieľ aktivity:
- Rozvíjať jemnú motoriku a grafomotorické zručnosti detí.
- Precvičiť ťah po predkreslených čiarach (vlnovky, šípky, oblúky).
- Upevniť poznatky o kolobehu vody jednoduchou a názornou formou.
- Podporiť vnímanie prírodných javov a poradie jednotlivých fáz.
Popis aktivity:
Dieťa má pred sebou pracovný list s jednoduchým obrázkom kolobehu vody – obláčiky, slnko, dážď, jazero, rieka. Medzi jednotlivými fázami sú naznačené prerušované línie alebo šípky, ktoré dieťa obťahuje ceruzkou alebo fixkou.
Po obťahovaní čiar si deti môžu vyfarbiť jednotlivé prvky kolobehu vody. V úvode aktivity je vhodné s deťmi diskutovať: "Odkiaľ prší voda?", "Kam ide voda, keď spadne na zem?", "Čo sa deje, keď zasvieti slnko?"
Táto aktivita je vhodná pre deti vo veku 4 – 6 rokov ako základné oboznámenie sa s prírodnými procesmi prostredníctvom hry. Podporuje koordináciu ruka–oko a zároveň rozširuje slovnú zásobu.

KOLOBEH VODY – počítanie a logické myslenie
Cieľ aktivity:
-
Rozvíjať predmatematické zručnosti (počítanie do 10).
-
Precvičiť zrakové vnímanie a triedenie informácií.
-
Podporiť poznanie súvislostí v prírode – kolobeh vody.
-
Rozvíjať schopnosť vyhľadávať chýbajúce prvky a logicky ich dopĺňať.
Popis aktivity:
Dieťa dostane pracovný list, v ktorom sú znázornené tri fázy kolobehu vody (napr. oblak, dážď, rieka) – štvrtá fáza (napr. slnko) chýba. Dieťa má za úlohu nájsť a dokresliť alebo nalepiť chýbajúci obrázok do správneho miesta.
Aktivita je vhodná pre deti v predškolskom veku ako zábavný spôsob, ako rozvíjať matematické myslenie v spojení s prírodovednou tematikou. Deti si po dokončení môžu pracovný list zobrať domov a porozprávať o ňom rodičom.
